zaterdag 12 mei 2007

Neem een blaadje papier en noteer ...

Uren en uren spendeer ik met de neus in de boeken momenteel. Na elk hoofdstuk zet ik me achter het scherm van de computer en laat ik de pc een examen afnemen over de net geleerde dingen. Vragen die onbeantwoord blijven krijg ik morgen opnieuw geserveerd. De gemakkelijke vragen duiken pas over enkele dagen weer op. Een geweldig systeem, ik blijf het zeggen. Om deze post wat concreter te vragen, ziehier mijn eerste drie vragen vandaag.

1/Waarom is 'frost' gevaarlijk voor een vliegtuig?
A. Het verandert de aerodynamische vorm van de vleugel en vermindert zo lift
B. Het verstoort de vlotte luchtstroom over de vleugel en vermindert zo lift
C. Het vertraagt de luchtstroom over de vleugel en verlaagt de controle

2/Wat zijn de voorwaarden om te vliegen in luchtruim klasse B?
A. Toestemming van luchtverkeersleider en Mode C Transponder
B. Minimale zichtbaarheid van 5 mijl
C. Enkel toegelaten voor IFR vluchten (Instrument)

3/Als de aangegeven snelheid 120 KIAS is en je vliegt op een hoogte van 5000 voet, wat is dan (ongeveer) de ware snelheid (TAS) ?
A. 120 TAS
B. 132 TAS
C. 132 MPH


Het juiste antwoord in de volgende post!

Geen opmerkingen: