Omdat we maar enkele dagen bij hen zouden blijven en ik toch wel wat wilde vliegen, had ik op vrijdagochtend meteen een check out vlucht gepland. Na wat zoeken was ik enkele weken geleden bij FCA Flight Center terecht gekomen, een lokale FBO op de luchthaven van Fitchburg (KFIT). FCA verhuurt twee Cessna 152's en een 172. De gewoonte is dat je eerst een check out vlucht doet met een instructeur voor je zomaar andere toestellen kan huren. Aangezien het deze zomer ook twee jaar geleden zal zijn dat ik mijn brevet behaalde, drong een BFR zich op, een Flight Review. Om de twee jaar moet elke PPL-er verplicht een uurtje vliegen met instructeur om na te kijken of je nog volgens de regels en procedures vliegt. Ik had afgesproken met de mensen van FCA dat die check out vlucht ook als BFR zou gelden.
Fitchburg heeft twee lange betonnen runways. 14/32 en 02/20. De approach van 02/20 is nogal steil wegens een heuvel aan de ene kant en een hoge kerk aan de andere kant dus meestal is de 14/32 in gebruik, ook vandaag. Er is geen controletoren, dit is klasse G en net erboven klasse E. Speeltuin voor VFR vliegers dus. Op de tarmac staan een twintigtal vliegtuigjes en in de hangars ongetwijfeld nog eens evenveel. Wat een mooie lokatie alweer en wat een perfecte infrastructuur ook hier.
In het leslokaal van FCA bespraken we nog even de vlucht en kreeg ik nog wat feedback van Ron en daarna tekent hij mijn logbook af. BFR voltooid en gelost op de C172 van deze FBO! Bart bleef de hele tijd aan de grond maar nu ik hier alleen mag vliegen, wilden we nog snel even samen de lucht in. We deden drie touch&go's en zetten dan een punt achter deze vliegdag.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten