zaterdag 20 maart 2010

Reconstructie

Zes maanden liggen er tussen mijn laatste echte blogpost in september 2009 en mijn recente teken van leven op deze site. 180 dagen zonder nieuws over mijn vliegavonturen. Ik zou jullie kunnen vervelen met een diepgravende analyse. Of toch maar niet. De enige korte verklaring die ik zelf heb is dat het een combinatie van weinig vliegen, te veel andere verplichtingen en – jazeker – een soort blogmoeheid was. Ik merk dat bij veel bloggers tegenwoordig. In het begin rolt de inspiratie eruit en wil je alles met de wereld delen. Maar na een tijdje schrijven treedt een soort verveling op en wordt schrijven een last in plaats van een lust. Enkele weken geleden las ik trouwens dat het aantal blogs fors afnam of dat bestaande sites minder worden bijgewerkt. We zitten in een collectieve blogdepressie, allemaal ten voordele van Facebook of Twitter. Dat laatste is een soort miniblog, zo je wil. Enfin, ik kom weer boven water en zal even proberen bij te schrijven over enkele vluchtjes de afgelopen maanden. Ik kan niet garanderen dat ik in de toekomst weer even vlotjes ga schrijven als vroeger, om dezelfde redenen die ik hierboven al aangaf.

Om op de meeste prangende vragen te antwoorden;
Vlieg ik nog? Zeker en vast.
Heb ik dat ULM brevet gehaald ondertussen? Nee, nog niet.

Met terugwerkende kracht probeer ik de afgelopen maanden te reconstrueren.

5 opmerkingen:

HvanDijk zei

Beste auteur,

Op dit moment vind ik het niet meer dan gepast je te laten weten dat ik dankzij jou nu op de luchthaven van Fort Myers deze reactie aan het plaatsen ben. Het zal zo rond deze tijd vorig jaar geweest zijn dat ik toevallig op je website terecht ben gekomen en hem ook direct in 1 avond heb uitgelezen. Ik had toen al kunnen weten dat het virus weer zou toeslaan, maar na het beluisteren van je vrt reportage was ik heleaal "om". Ik herkende die drang naar boven, maar ook je twijfels tijdens de opleiding, alsof ik er zelf weer zat. Diezelfde week besloot ik dan mijn in 2005 niet afgemaakte ppl opleiding weer op te pakken - inclusief het hele gedoe met visum, tsa e.d. Gisteren volgde hierop een gepast checkride-crescendo (na een week hard werken), met als resultaat dat ik nu een trotse bezitter ben van een FAA PPL! Ik stap dadelijk opgelucht in de aluminium koker naar Dusseldorf. In ieder geval bedankt voor je uitstekende blog en wie weet ontmoeten we elkaar eens "downwind"!

mvgr

Hvandijk

Fly November zei

Dag HvanDIjk,
Leuk om te lezen dat mijn site inspirerend werkt! Proficiat trouwens met je brevet, je realiseerde de droom en behoort nu tot een select clubje. Heb je toegang tot een N-reg toestel waar je woont of ga je de omschakeling naar een JAA/EU brevet maken?
Groeten,
Lode

H van Dijk zei

Hallo Lode,

Ik woon in de buurt van Keulen, Dl. In mijn omgeving staan enkele N-reg vliegtuigen, dus zal ik voorlopig waarschijnlijk daarop vliegen. Ze zeggen dat N-reg vliegtuigen net zo goed vliegen als D-reg! Intussen heb ik uitgevonden dat er zich in Duitsland een vliegschool bevindt die voor FAA gebrevetteerden een intro cursus tot het Europees luchtruim geven. Dit lijkt me een vooralsnog een goed startpunt.

Groet

H van Dijk

Arjan zei

Hallo Lode,

Goed om weer iets van je te horen.
Hoop dat je toch je blogs met enige regelmaat blijft bijwerken...

Groet,
Arjan

Skycaptain Marz zei

Hoi Lode,

Niet iedereen is blogmoe hoor.
Arjan en ik zijn still going strong! :)

http://ar-ppl.blogspot.com/
http://skycaptainmarz.blogspot.com/