maandag 11 februari 2013

Als eens gedacht aan klank op je website?


Ik heb er al wat reclame voor gemaakt op Twitter en Facebook maar wil er nu even een apart blog postje aan wijden.

Ik werk met Update.be namelijk mee aan een razend interessant project dat online audio en sociale media met elkaar combineert. Update is leverancier van alles wat met het updaten van online media te maken heeft en biedt ondersteuning, zowel op vlak van webmastering als copywriting.




Sociale media zijn al lang niet meer niet meer weg te denken uit de communicatiestrategie van de meeste bedrijven en organisaties. Maar weten ze van elkaar hoe en waarom ze al die nieuwe kanalen gebruiken? Via korte, snedige en interessante klankfragmentjes brengen we social media managers en communicatie verantwoordelijken in contact met collega’s. We hebben het resultaat Social Media Sound Bites genoemd.

Ik ben erg enthousiast over die fragmenten omdat ze een perfect voorbeeld zijn van hoe klank een website kan opwaarderen. Steeds meer sites zien het belang in van multimediale content en daarbij biedt audio een aantal onmiskenbare voordelen: audio maakt een site gevarieerd en het is een krachtige manier om een verhaal te vertellen omdat mensen liever luisteren dan een uitgebreide tekst lezen. Audio leidt ook veel minder af dan video en het laat verschillende formules toe: interview met managers of medewerkers, je eigen radioshow, podcast, informatieboodschappen, getuigenissen van klanten, … de mogelijkheden zijn talrijk.

Als verstokte ‘klankmens’ en audiofanaat gaat m’n hart sneller slaan van dit soort crossmediale experimenten.

Geen opmerkingen: